سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به صحبت های عبدالله ناصری مبنی بر اینکه کروبی نیز باید از الگوی خاتمی پیروی کرده و به دلیل کمبود آرا از صحنه انتخابات خارج شود گفت: به استدلال ایشان دلیل کنارگیری حجت الاسلام خاتمی عدم رای مناسب ایشان در عرصه انتخابات بوده است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که « چرا کروبی از خاتمی پیروی نکرده و برای ایجاد ائتلاف از انتخابات کنارگیری نمی کند» افزود: هم اکنون کروبی پرچمدار و رهبر اصلاحات است و همه شعارهای برزمین مانده اصلاحات را بر دوش خود گرفته و شجاعانه از مواضع اصلاحات دفاع می کند بر همین اساس اگر قرار بر پیروی باشد ناصری و همفکران او باید از شیخ اصلاحات پیروی کنند نه کروبی.
این فعال سیاسی افزود: سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در سخنان خود اقرار کرده است که خاتمی در کشور هیچ پایگاهی ندارد هرچند این استدلال مورد مقبولیت هیچ کس نیست.
نماینده سابق مجلس اظهار کرد: دلیل کناره گیری خاتمی از انتخابات نه ائتلاف بلکه مسائل پشت پرده ای بوده است که در موقعیت مناسب توسط خود ایشان یا نزدیکانشان بازگو خواهد شد.
گرامی مقدم با شخصی خواندن موضع گیری های عبدالله ناصری از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خواست: خود را از این مسائل مبرا کرده و خود را آلوده این مسائل نکند.
سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به بخش دیگری از سخنان ناصری مبنی بر عبرت آموزی کروبی از دوره گذشته انتخابات و کنارگیری ایشان برای پیروزی اصلاحات گفت: تاکنون بارها سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب این تخریب ها را توسط محافل سیاسی منتصب به همفکران خود علیه کروبی تکرار کرده است.
این فعال سیاسی افزود: در دور گذشته آقای کروبی بیش از ۵ میلیون رای و آقای معین بیش از ۳ میلیون رای را کسب کردند که اگر بنا بر معیار و ملاک عبرت آموزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب اعتماد ملی گذاشته شود باید با قاطعیت بگوئیم اگر معین به دلیل پایین بودن پایگاه رای از انتخابات کنارگیری می کرد کروبی و هاشمی به دور دوم انتخابات میرسیدند که دراین مرحله دیگر مهم نبود کدام یک از آنان پیروز میدان می شوند.
وی تصریح کرد: بر همین اساس عامل رئیس جمهور شدن احمدی نژاد، حامیان طرز تفکر کنونی و گذشته ناصری و سازمان مجاهدین و مشارکت هستند.
گرامی مقدم اظهار کرد: اکنون نیز ما معتقدیم برای ایجاد تغییر در کشور موسوی و کروبی هر دو باید تا پایان انتخابات در صحنه حضور داشته باشند اما هنگامی که ناصری و سازمان مطبوع ایشان این معادلات ریاضی را نمی پسندند به نظر می رسد علاقه ای به تغییر ندارند و اهداف پنهان ایشان چیز دیگری است که احتمالا علاقه مند به پیروزی احمدی نژاد هستند.
سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به صحبت ناصری با رسانه اصولگرای باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر کنارگیری کروبی به دلیل پایگاه کم رای ایشان افزود: در دور گذشته سازمان مجاهدین انقلاب ، سازمان مشارکت و گروه هایی که در حال حاضر از موسوی حمایت می کنند از معین طرفداری کرده این درحالی است که تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران خاتمی نیز از این کاندیدا حمایت می کردند با این وجود معین در رتبه پنجم و کروبی در رتبه سوم قرار گرفت.
این فعال سیاسی تصریح کرد: با وجود رایزنی های بسیار خاتمی از جمله مکاتبه با سران اهل تسنن باز هم شیخ اصلاحات پیروز میدان بود.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: اکنون که با وجود حزب اعتماد ملی، دفتر تحکیم وحدت، حزب سازندگی ، ادوار تحکبم وحدت و حمایت دهها شخصیت برجسته علمی و سیاسی از کروبی، شما با این گروه های کوچک که برخی حتی دارای یک چهاردیواری برای اداره شده نیز نیستند خود را با اعتماد ملی مقایسه می کنید .
وی با بیان اینکه در دور گذشته انتخابات زور آزمایی اعتماد ملی ، سازمان مجاهدین انقلاب و مشارکت به نفع کروبی تمام شد تصریح کرد: برپایه استدلال ناصری این کروبی نیست که از انتخابات کنارگیری می کند بلکه ناصری و همفکران آنان باید به دلیل خسارتی که از ریاست جمهوری احمدی نژاد به منافع ملی وارد شده از مردم عذر خواهی کرده و به مدت ۱۰ سال سکوت اختیار کنند تا مردم تلخی این مدت را فراموش کنند.
نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که در شرایطی که خاتمی در شهرها به دنبال کسب رای برای موسوی است بهتر نیست شیخ اصلاحات از این عرصه کنارگیری کنند گفت: من حدود یک ماه طی مقاله ای خاطر نشان کردم که ایشان به عنوان یک اصلاحاتی محبوب کشور باید حرمت خود حفظ کرده و از اصلاحات که ظرفیت گرانقدر همه ملت است برای همه اصلاحات استفاده کند نه یک نفر یا چند گروه در غیر اینصورت سکوت اختیار کنند.
گرامی مقدم افزود: بنده معتقدم در صورت ماندگاری خاتمی ایشان برگ برنده اصلاحات در این دوره از انتخابات بود.
این فعال سیاسی ادامه داد: بگونه ای سرمایه هاو ظرفیت های اصلاحات را هزینه شده است که با صرف تمام این هزینه ها هنوز برنده بودن موسوی در این دور از انتخابات قطعی نیست.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: این سوال از آقای خاتمی پیش می آید که شما مدعی بودید شیخ اصلاحات به دلیل کمبود آرا باید از این عرصه کنارگیری کند درحالی که شما برای کسب رای برای موسوی که برای ما هم بسیار محترم و عزیز است به هر شهری که در توان داشته باشید سرزده تا بتوانید رای بیشتری را کسب کنید، فکر نمی کنید اگر این حمایت را صرف کروبی کرده بودیدبهتر نبود
گرامی مقدم افزود: حالا که یک مسیر غیر منصفانه و غیر منطقی پیش روی اصلاحات قرار گرفته است حداقل ایشان جلو تخریب عناصری همچون ناصری را بگیرند .
وی با اعلام تذکر تصریح کرد: این حق خاتمی است که از یک کاندیدا خاص حمایت کند اماهیچ کس تحت هیچ عنوانی حق تاکید بر کنارگیری کاندیدا دیگر و حرکت بر علیه ایشان را ندارند.
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: بعد از ۲۳ خرداد جواب هرچه باشد هواداران کروبی با آرامش سر بر بالین می گذارند چرا که برای یک اصلاحاتی تمام عیار پا به عرصه انتخابات گذاشته اند و ناصری و همفکرانشان هر نتیجه ای که رقم بخورد باید نسبت به پارادکس بوجود آمده و کاهش سطح مطالبات اصلاح طلبان از شعارهای معین تا نامزدی کاندیدایی با حامیان اصولگرا، پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: اینجانب به عنوان سخنگوی حزب اعتماد ملی به دبیر کل سازمان مجاهدین یادآوری می کنم که در اعلام مواضع ناصری کمی تامل کنید اکنون زمان تخریب شیخ اصلاحات نیست.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا